درک رفتار مشتری

درک رفتار مشتری
مشتریان کلید موفقیت هستند، به همین دلیل است که شناخت و توسعه آن‌ها بسیار مهم است. در این پًست به اهمیت نقاط تماس مشتری، نحوه استفاده از آن‌ها برای ترسیم رفتار آنلاین مشتریان و همچنین اینکه چگونه بهبود تجربه مشتری از سایت شما می‌تواند در دستیابی به اهدافتان کمک کند، خواهیم پرداخت. چگونه می‌توانید تجربه مشتری را بهتر کنید؟ بیایید با توضیح نقاط تماس مشتری و چرایی اهمیت آن‌ها شروع کنیم. نقطه تماس به هر مرحله‌ای گفته می شود که یک مشتری با یک کسب‌وکار مواجه می‌شود. نقاط تماس در تجارت سنتی به ویژه در خرده فروشی، بسیار استفاده می‌شود، مانند بیلبورد تبلیغاتی یا تابلو سردر یک مغازه. اما در کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند راهی ارزشمند برای آن‌ها و ایجاد وفاداری و اعتماد به برند باشند. هنگامی که مشتری چندین بار با یک نقطه تماس مانند تبلیغات آنلاین روبه‌رو می‌شود، این امر ارزش ثابتی را ایجاد می‌کند و ارتباط مثبت و مداوم با یک نام تجاری ایجاد می‌نماید. برای درک رفتار کاربران آنلاین، باید مشخص کنید که این نقاط تماس چه چیزهایی و کجا هستند. برای شناسایی آن‌ها، سعی کنید مسیری که مشتری طی می‌کند تا به شما برسد را ترسیم کنید. اکنون می‌توانید برنامه ریزی کنید که چگونه آن‌ها را در هر مرحله تحت تأثیر قرار دهید. یک ماراتن را تصور کنید، هنگامی که مسیر را شناختید، می‌توانید در نقاط استراتژیک برای استراحت، نوشیدن یا افزایش سطح انرژی خود برنامه ریزی کنید. دانستن مسیر به شما درک درستی از چگونگی نیاز به استراتژی رویکرد آنلاین خود می‌دهد. از آنجایی که نقاط تعامل بالقوه بسیار زیادی وجود دارد، درک این سفر ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد. برای آسان‌تر کردن آن، سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید. از خودت بپرسید: برای رفع نیازی که دارم کجا بروم؟ معمولاً کجا می‌توانم برندها یا مشاغل جدید را ببینم؟ چه چیزی به من در تصمیم‌گیری برای خرید کمک می‌کند؟ گزینه دیگر این است که مستقیماً از مشتریان در مورد مسیری که برای یافتن شما طی کرده‌اند سؤال کنید. یک نظرسنجی ساده رو در رو یا آنلاین می‌تواند این سفر را گام به گام تجزیه کند و تجسم آن را واضح‌تر و آسان‌تر کند. بنابراین مسیر طی شده توسط مشتری را درک نمایید، همه چیز به این موضوع مربوط می‌شود که مطمئن شوید نقاط تماس انتخاب شده در جذب افراد موثر هستند. اگر وب سایتی دارید، آیا این وب سایت به مشتری بالقوه آن‌چه را که دنبال می‌کند نمایش می‌دهد؟ آیا مشتریان فعلی را علاقه‌مند و راضی به سایت نگه می‌دارد؟ هر چه یک سایت برای کسی ارزش بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهد به آن مجدد بازگردد. رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای عالی برای توسعه نقاط تماس هستند و می‌توانند به شخصیت تجاری شما کمک کنند. به یاد داشته باشید که مشتریان شما افراد واقعی هستند، بنابراین با آن‌ها به‌گونه ای ارتباط برقرار کنید که قابل ارتباط و جذاب باشد! پس از تنظیم نقاط تماس، به یاد داشته باشید که مرتباً عملکرد آن‌ها را مرور کنید. به عنوان مثال، اگر محصول یا خدمات شما به طور ناگهانی در میان مخاطبان جدیدی مانند نوجوانان محبوب می‌شود، ممکن است لازم باشد نقاط تماس خود را اصلاح کنید تا مستقیماً با آن گروه سنی همخوانی داشته باشند. برای جمع بندی، در مورد سفری که به عنوان مشتری هنگام خرید چیزی انجام می‌دهید فکر کنید و این اطلاعات را در سناریوی کسب‌و‌کار خود اعمال کنید. اگر می‌توانید، با مشتریان صحبت کنید تا اطلاعات واقعی در مورد نقاط تماسی که با آن‌ها مواجه شده‌اند به دست آورید. عملکرد نقاط تماس را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت لزوم آن‌ها را بهینه سازی کنید، به طوری که نیازهای مشتری همیشه در اولویت باشد.learndigital.withgoogle.com
استفاده از اهداف برای بهبود کسب‌وکارکسب‌و‌کار آنلاین داشته باشید | برنامه‌ریزی استراتژی کسب‌وکار آنلاینسه‌شنبه 18 بهمن 1401
چگونه از رقبا متمایز شویم؟کسب‌و‌کار آنلاین داشته باشید | برنامه‌ریزی استراتژی کسب‌وکار آنلاینجمعه 7 بهمن 1401
کسب‌و‌کار آنلاینکسب‌و‌کار آنلاین داشته باشید | برنامه‌ریزی استراتژی کسب‌وکار آنلاینچهارشنبه 21 دی 1401
مزایای استراتژی آنلاینکسب‌و‌کار آنلاین داشته باشید | برنامه‌ریزی استراتژی کسب‌وکار آنلاینجمعه 16 دی 1401