موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟
سلام! به پُست ما که نحوه عملکرد موتورهای جستجو را توضیح می‌دهد خوش آمدید. ما اصول اولیه را در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه صفحات وب را پیدا می‌کنند، با صفحاتی که پیدا می‌کنند چه می‌کنند و چگونه تصمیم می‌گیرند که چه نتایجی را نشان دهند، با شما صحبت می‌کنیم. هنگامی که از یک موتور جستجو برای یافتن نزدیکترین کافی‌شاپ استفاده می کنید، احتمالاً به فناوری موتورهای جستجو فکر نمی‌کنید! اما بعداً ممکن است تعجب کنید که چگونه این کار را انجام داد! چگونه به این سرعت کل اینترنت را مرتب کرد و نتایجی را که در صفحه دیدید انتخاب کرد! هر موتور جستجو از برنامه‌های نرم افزاری مخصوص به خود استفاده می‌کند، اما نحوه کار آن‌ها تقریباً مشابه است. همه آن‌ها سه کار را انجام می دهند: اول، محتوایی را که به آن‌ها معرفی می‌شود بررسی می‌کنند (که به آن خزیدن می‌گویند). دوم، هر قسمت از محتوا را دسته‌بندی می‌کنند (که به آن نمایه‌سازی می‌گویند). و سوم، تصمیم می‌گیرند که کدام محتوا برای جستجوگران مفیدتر است (به آن رتبه‌بندی می‌گویند). بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه کار این‌ها بیندازیم. موتورهای جستجو برای کشف محتوا، مانند صفحات وب، تصاویر و ویدیوها، در اینترنت «خزندگی» می‌کنند. هر موتور جستجو از برنامه‌های کامپیوتری به نام ربات‌ها، خزنده‌ها یا عنکبوت‌ها استفاده می‌کند تا راه خود را در صفحات باز کند. ربات‌ها با دنبال کردن پیوندهایی به صفحات دیگر، از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌پرند. این ربات‌ها هرگز متوقف نمی‌شوند. تنها هدف آن‌ها بازدید و بازدید مجدد از صفحاتی است که به دنبال پیوندهای جدید و محتوای جدید برای گنجاندن در فهرست وسیع خود هستند. نمایه‌سازی بخش دوم فرآیند است. ایندکس لیستی غول پیکر از تمام صفحات وب و محتوای یافت شده توسط ربات‌ها است. موتور جستجو از این شاخص به عنوان منبع اطلاعات نمایش داده شده در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کند. اما، همه چیزهایی که ربات‌ها پیدا می‌کنند، آن را در فهرست یک موتور جستجو قرار نمی‌دهند! به‌عنوان مثال، موتورهای جستجو ممکن است چندین کپی از محتوای یکسان را پیدا کنند که در وب‌سایت‌های مختلف قرار دارد. هنگامی که در یک جستجوگر تایپ می‌کنید، موتور جستجو کلمات و عباراتی را که استفاده می‌کنید با فهرست خود مقایسه می‌کند و به دنبال نتایج منطبق می‌گردد. برای مثال فرض کنید موتور جستجو 230 میلیون نتیجه مشابه را پیدا می‌کند. اکنون نوبت به آخرین بخش از وظیفه موتور جستجو می‌رسد: رتبه بندی. نحوه رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو کاملاً محرمانه است. صدها روش وجود دارد که موتورهای جستجو رتبه را تعیین می‌کنند، از جمله مواردی مانند کلمات موجود در صفحه، تعداد وب‌سایت‌های دیگر که به آن لینک می‌دهند و تازگی آن محتوا. اما مهم نیست که از چه فرمولی برای تعیین رتبه استفاده می‌کنند، هدف یکسان است: تلاش برای ارتباط جستجوگر با آن‌چه که به دنبال آن است. موتورهای جستجو دائماً در جستجوی وب برای یافتن محتوا، سازماندهی آن و سپس نمایش مرتبط ترین نتایج برای جستجوگران هستند. درک این فرآیند به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن بسازید.learndigital.withgoogle.com
تبلیغات در موتورهای جستجویافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوسه‌شنبه 19 ارديبهشت 1402
جستجوی ارگانیک!یافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوچهارشنبه 6 ارديبهشت 1402
موتورهای جستجو و دیدن وب‌سایت‌هایافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجودوشنبه 15 اسفند 1401
اصول اولیه موتورهای جستجویافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوشنبه 22 بهمن 1401