موتورهای جستجو و دیدن وب‌سایت‌ها

موتورهای جستجو و دیدن وب‌سایت‌ها
سلام، و به این پُست خوش آمدید! اکنون به نحوه مشاهده صفحات وب توسط موتورهای جستجو می پردازیم. ما به این خواهیم پرداخت که چگونه موتورهای جستجو می‌فهمند چه چیزی در یک صفحه وب است، کدام بخش‌های یک صفحه وب به طور خاص به آن‌ها کمک می‌کند، و چگونه می‌توانید صفحات خود را برای موتورهای جستجو قابل مشاهده‌تر کنید. به زبان ساده، وقتی از یک موتور جستجو می‌خواهید چیزی را پیدا کند، فهرست عظیمی از صفحات فهرست‌شده قبلی به نام «نمایه» را بررسی می‌کند و نتایج مرتبط را بر اساس آن‌چه شما به دنبال آن هستید، به دست می‌آورد. صفحات تنها پس از اینکه موتور جستجو مشخص کرد در مورد چه چیزی هستند، آن را به "نمایه" تبدیل می کنند. به این ترتیب، می‌تواند آن‌ها را دقیقاً در جای مناسب در میان صفحات دیگر فایل کند و دفعات بعد که جستجویی به محتوای آن‌ها مربوط می‌شود، آنها را پیدا کند. با دانستن اینکه چگونه یک موتور جستجو تصمیم می‌گیرد یک صفحه در مورد چیست، می‌توانید صفحات خود را بهینه کنید تا مطمئن شوید که در نتایج جستجوی افرادی که به دنبال وب‌سایت‌هایی مانند شما هستند نشان داده می‌شوند. فرض کنید شما صاحب یک کافی شاپ هستید و وب‌سایتی برای تبلیغ آن دارید. هنگامی که یک موتور جستجو به همان صفحه نگاه می‌کند، علاوه بر دیدن آن‌چه در صفحه شما می‌بینید، کد پشت آن را نیز می‌بیند که HTML نام دارد. بخش‌های خاصی از این کد به موتور جستجو کمک می‌کند تا بفهمد صفحه وب چیست. دانستن اینکه کدام قسمت‌ها مهم هستند می‌تواند به شما در بهینه سازی سایت کمک کند. ابتدا عنوان صفحه در کد. موتور جستجو عنوان را در یک قطعه کد به نام تگ عنوان محصور می‌بیند. بسیاری از وب‌سایت‌ها را می‌توان با استفاده از ابزارهایی ویرایش کرد که تمام کدنویسی HTML آن‌را برای شما مدیریت می‌کنند (سیستم مدیریت محتوا یا CMS). اگر از CMS برای ایجاد تغییرات در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، احتمالاً جایی برای اضافه کردن این عنوان نیز وجود دارد. شما می توانید با اطمینان از اینکه عنوان صفحه شما به طور دقیق محتوای آن را توصیف می‌کند، به موتور جستجو کمک کنید تا صفحه شما را به درستی ایندکس کند و به این ترتیب می‌تواند در جستجوهای مرتبط نشان داده شود. نکته بعدی که باید به آن فکر کنید متن صفحه است. به این فکر کنید که چه کسانی می‌خواهید از صفحه شما بازدید کنند؟ از چه کلماتی برای توصیف محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند؟ سعی کنید هنگام نوشتن محتوا به زبان مشتریان خود صحبت کنید. زیرا این می‌تواند اطمینان حاصل کند که آن‌ها صفحات شما را هنگام جستجو پیدا می‌کنند. در نهایت، بیایید در مورد تصاویر صفحات صحبت کنیم. موتورهای جستجو عکس‌های شما را مانند ما نمی‌بینند! برای کمک به موتورهای جستجو برای شناسایی تصویر، یک نام توصیفی به آن بدهید. برای مثال، image.jpg نام فایل خوبی برای موتورهای جستجو نیست. حتی می‌توانید با افزودن «متن جایگزین» در کد تصویر خود، آن را یک قدم جلوتر ببرید. این تگ که به عنوان «تگ Alt» شناخته می‌شود، تصویر را توصیف می‌کند، این امر برای افرادی که از مرورگرهای وب استفاده می‌کنند که تصاویر را نمایش نمی‌دهند یا برای افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند و از نرم‌افزار برای گوش دادن به محتوای صفحات وب استفاده می‌کنند، مفید است. بنابراین به یاد داشته باشید: از عناوین توصیفی و منحصربه‌فرد برای هر صفحه در سایت خود استفاده کنید. برای مشتریان خود بنویسید، اما به یاد داشته باشید که کلمات و عبارات مهمی را درج کنید که می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صفحات شما چیست. فراموش نکنید که فایل‌های تصویری را با کلمات توصیفی نامگذاری کنید و متن جایگزین را در آن قرار دهید. همه این نکات با هم می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا صفحات شما را درک کنند و آن‌ها را در مقابل افراد مهم و مشتریان بالقوه شما قرار دهند.learndigital.withgoogle.com
تبلیغات در موتورهای جستجویافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوسه‌شنبه 19 ارديبهشت 1402
جستجوی ارگانیک!یافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوچهارشنبه 6 ارديبهشت 1402
موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟یافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوجمعه 5 اسفند 1401
اصول اولیه موتورهای جستجویافتن کسب‌وکارتان را آسان کنید | بهینه‌سازی جستجوشنبه 22 بهمن 1401